Motivační karty v marketingu na internetu? Dobrý nápad.
Je spousta motivační karet věštících budoucnost nebo podporujících osobní růst. O těch tento článek není, přestože mnohé jsou výborné, hlavně ty k osobnímu prospěchu. Věnuji se zde neobvyklým „motivačním“ kartám marketingovým, byznysovým, chcete-li. Jde o „KPI karty – hru pro zadavatele a digitální agenturu” – které doslova namíchala právě digitální agentura Modrý duch (www.blueghost.cz). Balíček 54 karet chce pomoci se spoustou důležité marketingové a prodejní práce na webu. Proto tyhle kuriozní karty totiž vznikly. Že jsou nápaditým reklamním předmětem digitální agentury budiž jen ke cti a brandu. Karty jsem si rozdal, či spíše rozložil a popřemýšlel o jejich využití, abych se rozhodl k jejich systematickému využití a posléze i spolupráci s marketingovými kolegy – profíky na digitální marketing. Tahle digitální kuchyně je totiž už hodně specifická.
Podívejme se, co tenhle marketingový pasiáns, mariáš nebo poker – jak chcete – dovede. Napoví nám to už samy karty, každá karetní barva má samozřejmě třináct karet, od dvojky po eso, a každá barva má své téma.
Každá karta pak přináší jedno měřitelné kritérium:
SRDCE nám pomohou budovat SILNĚJŠÍ BRAND
Zde mě zaujala např. kritéria přímá návštěvnost, počet shlédnutí videa, celková doba strávená na webu.
LISTY (piky) nám ujasní cíle v ON-LINE PRODEJI
Tady mohu zvýraznit počet objednávek, konverzní poměr nebo náklady na 1 objednávku.
ŽALUDY (kříže) jsou NIŽŠÍ NÁKLADY
Zajímavé určitě budou rychlost expedice objednávky nebo trochu opomíjené náklady na měření a vyhodnocení dat (jestli započítáte i tenhle balíček karet, to nechám na Vás).
KULE (kára, kostky) pak představují POPTÁVKY Z WEBU
Zkuste za-měřit počet leadů nebo třeba podíl poptávek z mobilních zařízení.
Kdybych tu popsal všech 54 karet (včetně dvou vskutku duchovních žolíků – jokerů), hra by ztratila na kouzlu, opatřete si svoje karty. Způsob hry bude také na vás, ten základní najdete na přiložené kartě s návodem a je vlastně o stanovení měřitelného cíle, jeho vizualizaci, sledování a vyhodnocení v daném termínu. Co chtít více, že? Už vás svrbí prsty na tuhle partičku v marketingovém oddělení? Můžete pro váš nebo klientský web tahat karty z balíčku náhodně a zlepšovat web hrou a při práci se dobře bavit. Já jsem vyložil všechny karty na stůl a… O tom příště. Smyslem hry je nakopnout se k tomu, abychom si dobře naformulovali, k čemu má web a s ním související aktivity sloužit a jak a čím to chceme měřit. Ano, jde o kritéria. Spousta z nás a z našich klientů je bohužel sama neví. A ještě nikoli drobnost na konec: karty nesou pro mě známé logo s koníkem, které mě na kartách provází od dětství. Ale netřeba nostalgie, nositel této tradiční značky nyní sídlí a vyrábí v Olomouci, takže tenhle balíček karet vyrobili Hanáci. Nemusíme globalizovat všechno, taky kdoví, kde by karty dnes na cestě z Číny uvízly. Vivat Olomouc!
Tak do toho: kdo rozdává? A jestli nejste karbaníci, nechte si poradit od profíků na marketing a ten digitální zvláště. Hrajeme, já a moji kolegové také a brzy se dovíte, jak nám jde list.
Pokračování čili příští karetní partička za měsíc: konkrétní web a konkrétní hra neboli, jak to funguje. Karty totiž využijeme hned na několik webů a hned několika způsoby.
Výklad pojmů
KPI = Key Performance Indicators neboli klíčové ukazatele výkonnosti.
Joker = ne, zde nejde o oskarovou postavu z filmu.
Pasiáns = karetní hra pro samotáře, vhodná zvláště pro poslance při plenárních zasedáních parlamentu, pokud zrovna nepodřimují, nemessengerují, newhatsuppují či jinak nezevlují.