Organizace a pořadatelství čehokoliv je a bude adrenalinový byznys víc než kdy jindy.
Znáte to: plánujete venkovní akci a do produkce i rozpočtu zpracujete „mokrou variantu”, rozumíme samozřejmě odpověď na známou otázku „A co když bude pršet?”. V průběhu pandemie a souvisejících opatření se soubor znepokojujících produkčních otázek rozšiřuje. Navrhuji několik dalších inspirativních okruhů pro plánování firemních i jiných eventů, mimo standardní produkční postupy, samozřejmě:
Jaká jsou rizika? Risk management je zásadní.
Co když nám tu akci nepovolí?
Co když nám tu akci zakážou? Zde můžeme ještě doplnit termín zákazu:
Co udělat, aby se lidé nebáli přijít? Rozumíme hosty, diváky, fanoušky, účinkující, personál…
Kdo se může akce zúčastnit? Bez omezení čili normálně (nezapomínejme, co donedávna bylo normální), po prodělaném covidu, testovaní (jak a kdy), očkovaní (jak a kdy).
Jak to budeme u vstupů kontrolovat?
Budeme muset či moci na místě před vstupem testovat? Jak, čím, koho a za kolik? Kdo zaplatí?
Jakou můžeme mít kapacitu, jaká jsou prostorová omezení? Vyplatí se to ještě pořádat?
Jak vracet či nevracet vstupné či jiné poplatky při nuceném zrušení či přeložení akce?
Jak nastavit cashflow produkce?
Jaké milníky a parametry nastavit s klienty a partnery pro akce, jejich prezentaci, marketingová plnění, platby, dosažení cíleného efektu spolupráce?
Co se dá pojistit?
Co má smysl hodit do onlajnu? Koupí si to někdo?
Určitě přidáte spoustu dalších hledisek a otázek, se kterými jsme nuceni pracovat.
Co jsme ještě schopni a ochotni udělat, abychom tento obor udrželi při životě?
Přeji nám všem hodně kreativity, hodně dobrých klientů a partnerů pro akce a spokojené účastníky.