Druhá polovina školních prázdnin nám připomněla, že v létě bývá horko a přicházejí i letní bouřky. O pokračujícím covidovém bláznění se bohužel ani tentokrát nejde nezmínit. Státní úředníci a politici nadále páchali svoji přirozenost: vytvářeli zmatky, agendy, překřikovali se, hádali, navzájem opravovali, to vše v rytmu „opatření proti šíření koronaviru“. A šaráda pokračuje, řekl by klasik. Všechno samozřejmě vždy vyřešil Andrej, zavolal, pokáral, zasáhl, opravil, napravil, zajel tam udělat pořádek. Důsledkem toho všeho jsou tragikomické zmatky kolem mnohde diskutabilních roušek, dehonestace mnohých odborníků jdoucích mimo mainstream, velký pokles ekonomiky, ještě větší zaplavení jednorázovými plasty, společenská deprese a utržení se politiků z vodítka, které vede k monumentálnímu rozpočtovému schodku, ber na to kde ber. Už také víme, že osoby v karanténě nebudou na podzim zbaveni volebního práva, ale mohou volit třeba z auta, čili VOLBY DRIVE-IN, případně DRIVE-THRU. Z léta si odnášíme poznatky, kde a jak se šíří covid, i když nevíme, zda barevné schéma vzniklo kdesi v útrobách našich úřadů nebo v zahraničí a k nám se dostalo cestou Ctr+C a Ctrl+V.
Ale dosti nářků, zachovejme si rozum a city. Jako milovník hokeje jsem se v roušce podíval z redukovaného hlediště na pár zápasů kladenských Rytířů a těším se na normální hokejový provoz, stejně jako na normální kulturu, včetně námi pořádaného koncertu Hradišťanu, který se z jarního stal podzimním (lístky ještě jsou, i když listí ještě neopadává). Z výstav rád doporučím litoměřickou Máchovskou krajinou, otevřenou ještě do 6. září. A můžete se tam podívat i na kinetické sochy Františka Svátka (ty se budou hýbat na parkánu Severočeské galerie až do 11. 10. 2020)
Černé divadlo v Severní Americe i jinde pokračuje. Vedle jiného vyšilování, povykování a rabování padají od aktivistů kuriózní a zřejmě horkem přismahlé nápady. Třeba přebarvit v hokeji modré čáry na černo a hráče na rozbruslení poslat na led v černých dresech. Co takhle černý led a bílý puk, to by bylo něco, že? A rozhodčí? Vždyť jsou jen černobíle pruhovaní, není to rasismus na úkor černé? Ještěže mají aspoň černé kalhoty. Co k tomu dodat? Desdemono, je řada na tobě, budeš černá! A snad to tak i přežiješ!
Marketéři a mediální odborníci si ukroutili hlavy a nechali si vypadnout oči z důlků nad mediálním rozpočtem vlády pro kampaň na podporu místního turistického ruchu. Těšíme se na podrobné mediaplány, jistě budou veřejné i s použitými vizuály. To jen poznámka na úvod dokreslení výše zmíněného utržení se vladařů z vodítka. Lepší je to koupit rovnou: nákup důchodců v akci za pěkných 5000 Kč/kus (znáte z TV!). Sakra, nikoho v důchodu v rodině nemám. Není to diskriminace? Dají se volby demokraticky koupit? Uvidíme. Zatím se jen kochejme tvářemi komunálních a senátních adeptů na plakátech a zvučnými slibogany*) politického marketingu.
Ale podstatněji: médii šířený strach (je to kampaň a účelovka?) a zmatky v opatřeních i pravidlech karantény nadále decimují nejen sportovní akce a kulturu, lidé šetří, firmy přepočítávají a především krátí marketingové rozpočty – nejen v eventech – vždy jako první (košilatá chyba, netřeba více komentovat). Katalog zrušených nebo přinejlepším napřesrok přeložených událostí a kampaní by už vydal na staré dobré žluté stránky. Pokračuje lavina online guruů, tréninků, kurzů, analýz a prodejních vychytávek, včetně technologií pro virtuální akce (taky je umíme). Všichni děláme, inovujeme co můžeme a vzhlížíme k podzimu s nadějí, protože my i naši klienti zjišťujeme, že život nejde překlopit na internet bez ztráty života. Ani při podzimní chřipkové epidemii.
A další příspěvek zde najdete dříve než za měsíc. Tak pěkný školní rok!
*) slibogan = dovoluji i zavést tento pojem pro předvolební bezuzdné sliby a jiné nákupy hlasů. Uvidíme, kdo bude rekordman svezení na sliboganu.